sobota, 31 stycznia 2015

Chleb bez glutenu, jajek i mleka


W żadnej z pobliskich piekarni nie sposób kupić chleb bezglutenowy "z marszu". Trzeba go zamawiać. Nie zamówiłam, a ochotę na pieczywko mam. W związku z tym, że weryfikuję na ile gluten uprzykrza mi życie... eksperymentuję...
oto mój pierwszy chleb bezglutenowy

Składniki:
  • 500g mąki bezglutenowej (mieszanka ryżowej, kukurydzianej i gryczanej, w dowolnych proporcjach..u mnie 240 g gryczanej, 240 kukurydzianej i pozostałe 20 g ryżowej)
  • 3 łyżki siemienia lnianego,
  • 2 łyżki sezamu,
  • 3/4 łyżki soli,
  • 1/5 łyżki cukru,
  • 14g suszonych drożdży bezglutenowych (dwie saszetki) lub 28g świeżych,
  • 500ml ciepłej wody (lub odrobinkę więcej, trzeba obserwować konsystencje ciasta).



Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie wymieszać. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na około 20 minut.
Po tym czasie ponownie wymieszać i przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Ponownie przykryć i odstawić na kolejne 20 minut.
Piec w temperaturze 230 st C przez około 1 godzinę (lub troszkę mniej, w zależności od piekarnika. Należy obserwować zarumienienie skórki).  Odstawić do wystygnięcia.. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz